ad ad ad ad
Deel 3 is uit

En hier is-ie dan!

Hij is gisteren uitgekomen en hij zal vandaag op de openingsavond van de Zesdaagse van Maastricht feestelijk worden gepresenteerd. Het nieuwe blad Wieler Magazine, een uitgave van Drukkerij JPTamminga in Duiven. De directeur van dit bedrijf Johan Paape is een echte wielerman, die met zijn bedrijf het sympathieke continentalteam Marco Polo sponsort.
WM is een nieuw blad, maar het voelt vertrouwd aan, omdat Evert de Rooij, Marcel Slagman en Roy Schriemer natuurlijk oude bekenden zijn. Zij vormden jarenlang de redactie van Wieler Revue. In zijn openingscolumn legt Evert uit hoe het allemaal zo gekomen is.
Het blad ziet er gelikt uit en ook inhoudelijk beleef je er enkele onderhoudende uren aan. Er wordt teruggekeken op ...

... de Ronde van Spanje en op het WK, er is een interview met Danilo di Luca. Stan Ockers wordt uit de oude doos gehaald, dopingdeskundige Berend Nikkels zegt er het zijne van en de ouders van Leon van Bon vertellen hoe het is om de ouders van Leon van Bon te zijn. En nog veel meer.
Het valt in deze tijd natuurlijk niet mee om een nieuw wielerblad te beginnen, maar het scheelt een slok op een borrel als de KNWU je partner is. Maar verder heb je geen adverteerders en geen abonnees en die moeten toch voor de inkomsten zorgen. Het eerste is een kwestie van kwaliteit en tijd, maar in het tweede is al voorzien. Diny Smeding - een lieve maar zeer vasthoudende doorbijtster – is er in geslaagd een groot aantal adverteerders te werven en dat is een prestatie op zich. Als het niveau en de uitvoering van het eerste nummer een opmaat is voor wat er allemaal volgt, dan zullen de abonnees vanzelf komen. Voor slechts € 53,- per jaar (Belgen € 57,-) bent u al abonnee en daar krijgt u maar liefst 14 tijdschriften voor. Warm aanbevolen.

Door Fred van Slogteren, 28 september 2006 12:44

Onderwerp
Tekst
Je naam
Email
Web