Het balhoofdplaatje van Otto

© Otto Beaujon

“Ridley is design. Ridley is marketing. De naam Ridley werd gedeponeerd in 1997, en heeft sedertdien een stormachtige groei doorgemaakt. De ontwerper is Jochem Aerts, een broer van oud-renner Stephan Aerts, en dat is een ware kunstenaar. De financier is wegenbouwer Paul Kumpen en diens zoon de autocoureur Anthony Kumpen, autocoureur (zie www.anthonykumpen.com) en afgestudeerd in marketingwetenschappen, heeft de taak van het aan de man brengen van de Ridley fietsen op voorbeeldige wijze op zich genomen. Het zijn ...

... ontwerpen die haarfijn passen in het modebeeld van het peloton. Zo was de Stars & Stripes kampioens-replica van Freddy Rodriguez klaar vóór het kampioenschap en dat werd een bestseller in de States. Verder sponsort Ridley Fidea (Bart Wellens en Erwin Vervecken, samen drie maal wereldkampioen), Palmans, Davitamon-Lotto en Unibet.com. Voor elke cyclocross-wedstrijd, die via internet te volgen is, worden tienduizenden e-mails verstuurd aan liefhebbers in de USA die die wedstrijden niet life op TV kunnen volgen. Dit jaar rijden maar liefst vier nationale kampioenen (Robbie McEwen, Leon van Bon, Serge Baguet en Fred Rodriguez) op Ridley. Als Belgisch kampioen bij de junioren had ook … Tom Boonen ooit een ‘gepersonaliseerde’ kampioens-Ridley, want vader Boonen is bedrijfsleider bij Ridley. Zo zie je maar, het kan verkeren. Het enige dat Ridley niet heeft, is een balhoofdplaatje. Daarom hier het Ridley-logo zoals het staat afgebeeld op het modieuze Ridley windjack.

Tot volgende week!”

Otto Beaujon

Door Fred van Slogteren, 12 mei 2006 10:00

Onderwerp
Tekst
Je naam
Email
Web