Poor George!

Alle commotie over het spoorbomenincident vandaag geamuseerd tot me genomen. Een Belgische krant suggereerde zelfs dat Bernhard Eisel, de Oostenrijker die vijfde werd, had moeten winnen. Dit omdat Cancellara over de bewuste overweg is gedenderd toen de lichten al op rood stonden en Boonen, Ballan en Flecha na doorkomst van de trein al over de overweg reden toen de bomen nog neer waren en het licht op rood stond. Er zal nog dagen over gejeremieerd worden, zonder dat het andere consequenties heeft dan dat Hoste, Van Petegem en Gusev gediskwalificeerd zijn. Wat wel consequenties heeft gehad is die merkwaardige val van Hincapie. De man moet geopereerd worden en hij is zes weken uitgeschakeld. Poor George, maar wat is er ...

... nu eigenlijk met zijn fiets gebeurd? De ene krant meldt een stuurbreuk, de andere een vorkbreuk en een derde geeft het carbon de schuld. Het zou mij niks verbazen als na onderzoek komt vast te staan dat die schokbrekers die in de achtervorken van de Trek-fietsen van de Discovery’s zijn aangebracht de boosdoeners zijn. Zou het niet kunnen dat daardoor de balans van de fiets verstoord is met dat voor Hincapie noodlottige gevolg? Op speciaal voor Parijs-Roubaix geprepareerde fietsen rust geen zegen. Als Leif Hoste met die schokbrekers maar niet van de kruin van de weg stuitert, schreef ik afgelopen donderdag op deze weblog. Die vrees is bewaarheid, alleen was niet Leif maar George de pineut. En Hoste en Gusev kregen ook straf. Dat heb je ervan als je omstandigheden uit de tijd van Napoleon wil bestrijden met de techniek van de 21e eeuw. Volgend jaar dus allemaal aan de start met een fiets als waar mannen als Garin, Vanhauwaert en Cordang op reden. En bij kaderbreuk zelf repareren. Bij de smid, pardon, chez le forgeron. (© Cor Vos)
Door Fred van Slogteren, 10 april 2006 19:56

Georgie Porgie

Houten velgen Fred, houten velgen daar moeten ze op rijden!!!

Geplaatst door theo, 11 april 2006 01:02:18

Onderwerp
Tekst
Je naam
Email
Web